De mens, die hoeft maar ergens naar te kijken en het is al kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens is volgens mij het meest correcte antwoord
De uitbarsting van de Krakatou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan inderdaad best zo zijn, want ik las net ff op Wikipedia erover en dat klinkt behoorlijk heftig. Zeker dat het ook hoorbaar was in Afrika.
en het is ttrouwens de 'Krakatau ;-) http://nl.wikipedia.org/wiki/Krakatoa
In 1931 werd de ramp van 1887 (overstroming van de Gele Rivier in China) nog eens dunnetjes overgedaan. Althans, dunnetjes... Dit keer overstroomde niet alleen de Gele Rivier. Ook 2 andere grote rivieren traden buiten hun oevers. Schattingen van het aantal doden lopen op tot 4 miljoen. In 1887 waren er ruim 800.000 doden.

Toegevoegd na 29 minuten:
Zie artikel in Quest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je natuurramp in de ruime zin van het woord neemt: De geboorte van Adolf Hitler.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder Hitler hadden we nu geen goede verharde wegen, en andere dingen die ik niet weet. Maar hitler is natuurlijk een ramp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler had een goede propaganda-machinerie! Het plan van de snelwegen bestond al en zoveel mensen werkten er uiteindelijk ook niet aan. Maar het deed (doet?) het goed in de ogen van 'het volk'. De romeinen deden al aan verharde wegen. ;-)
De grootste natuurramp, met groot in de zin van: met de meeste impact op het leven, dan is dat de inslag geweest van een meteoor 65 miljoen jaar geleden voor de kust van Yucatan. Niet alleen had de inslag zelf een enorme impact, maar vooral ook de jaren die er op volgenden van verminderd zonlicht door het vele stof in de atmosfeer. De dinosauriërs moesten het toen afleggen in de concurrentiestrijd tegen de zoogdieren en stierven uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens. Een meteoriet.

De grootste moet nog komen; als onze zon opzwelt en de aarde opslokt (maar dat maken wij niet meer mee).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Zondvloed, zoals beschreven in Genesis 6-9. Een vloed die "alles en iedereen vernietigde"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tsunami in 2004
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het leven op Aarde in het algemeen waarschijnlijk de uitbarsting van de Siberische trappen van zo'n 250 miljoen jaar geleden die vaak verantwoordelijk wordt gehouden het uitsterven van rond de 90% van het leven op Aarde aan het einde van het Perm tijdperk. Ongeacht welke oorzaak het exact (er zijn meerdere theorieën) was: het was in de geschiedenis van de Aarde met afstand de grootste massa extinctie en daarmee een goede kandidaat voor de grootste natuurramp.

Voor de mens waarschijnlijk de uitbarsting van de Toba supervulkaan op Sumatra van zo'n 74000 jaar geleden die, naar tegenwoordig wordt gedacht, bijna de mensheid heeft weten uit te roeien (de genetische variatie bij mensen is vergelijkbaar met dat van soorten die nu ernstig met uitsterven worden bedreigd).

Verder gaan er nog theorieën dat de jonge Aarde door een planetoïde is getroffen en dat die inslag verantwoordelijk is voor de vorming van de maan. Als dit zo is dan zou dit over de gehele geschiedenis van de Aarde als planeet de grootste catastrofe zijn.

Wanneer je gelooft dat de Aarde minder dan 6000 jaar geleden door God is geschapen dan is waarschijnlijk de zondvloed de grootste ramp (of de 10 plagen van Egypte).