Om dat te weten te komen moet je eerst achterhalen wie of wat Sonoy is. Het betreft een Watergeuzenleider uit de zestiende eeuw, Diederick [van] Sonoy. Een edelman uit Kalkar die na zijn huwelijk terecht kwam in de Nederlanden. Als gouverneur in dienst van Willem van Oranje liet hij in 1574 de Zaanse schans bouwen om zo de Spaanse troepen tegen te houden.

Feitelijk spreek je het uit zoals het er staat, met de klemtoon op de tweede lettergreep. So-nój-straat.
Amadea