Was denemarken echt niet op de hoogte van een duitse aanval?

2e wereldoorlog

Toegevoegd na 3 uur:
Ze hadden een "niet aanvalsverdrag" met duitsland.
Maar toch werden ze aangevallen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het Deense leger was wel op de hoogte van de Duitse aanval in de 2e wereldoorlog.
Het leger kreeg de opdracht het Duitse leger niet te provoceren en moet terughoudend reageren.

Bij onderstaande link kijken bij: Skirmishes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens wikipedia nederland lagen veel deense soldaten nog in hun bed.
En er is volgens mij weinig bekend over de maatregelen die zijn getroffen door de deense regering,om een invasie te voorkomen.
De nederlanders waren wel misschien onvoldoende gereed voor een eventuele oorlog. Maar hadden wel verdedigingswerken gemaakt.