Ik wil te weten komen hoe oud een voorwerp is en waar het misschien vandaan komt, hoe kan ik het beste gaan zoeken?

In een 2e hands winkel heb ik een soort kaft gekocht van leer, op de voorkant staat: radio en televisie. Op de achterkant staat in het klein: made in Italy. Nu ben ik gewoon nieuwsgierig naar hoe oud het is, en wanneer dit gebruikt werd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is volgens mij een omslag om de wekelijkse radio/tv gids in te doen. Ze bestaan nog steeds, bijv:
http://webshop.avrotros.nl/lederen-troskompas-omslag.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hand je bij de aanschaf moeten vragen; zij maken een inschatting voor de prijs op basis van ouderdom, zeldzaamheid etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze herinner ik me van de vroeger, al weet ik niet hoe oud hij toen al was, maar in de tijd dat "grootmoeders tijd" een rage was (eind 70, begin 80) waren dit soort "old-look"- gebruiksvoorwerpen erg in de mode. Het feit dat er radio én teevee op staat, garandeert dat het niet van voor de jaren 50 kan zijn, toen de teevee langzaam opgang deed. Maar toen was de mode in gebruiksvoorwerpen heel strak, dus iets "krullerigs" als dit is zeker nieuwer.

Antwoorden (1)

Dit is een mooi boek die je hebt, na wat research kom ik uit op een boek die tussen 1978 en 1989 werd gemaakt. In dit boek staat veel al informatie over zowel radio als televisie zoals je waarschijnlijk al hebt kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Het is alleen maar een kaft.