ik denk (of misschien heb ik t wel ergens gelezen) dat de eerste liedjes die gezongen werden gebruikt werden om dingen te onthouden (gezongen tekst blijft makkelijker in het geheugen) of om maat te houden , zoals marsliederen en zeemansliederen (zeilen hijsen enzo).
later toen de mensen meer tijd kregen kwam het amusement pas in n liedje
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er is niets over van de oertijd waar we dat uit op kunnen maken.
AWM
13 jaar geleden
We hebben over de oertijd natuurlijk geen bronnen die dat kunnen bevestigen.
Wetenschappers zijn er ook niet helemaal uit wat ouder is zang of spraak.
Zelf denk ik dat zang lange tijd een beter middel was om emoties te delen dan spraak.
Misschien is zang ontstaan uit rouwklachten (met of zonder woorden), maar ongetwijfeld ontdekte men ook al vroeg de mogelijkheid om met zingen vrolijkheid te delen.
Ik denk dus dat het antwoord ja is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 't stille dal, in 't het groene dal....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen geluidsopnamen gemaakt in de oertijd, dus of mensen toen ook al zo zongen weten we niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kunnen we dat nu weten, de cd kan toch pas uitgevonden zijn, nadat het wiel werd uitgevonden en dat was pas veel later.