Wie leefden er in de verboden stad?

Zo leefden er de keizers, maar leefden er ook burgers? En wie leefden in het buitenhof, en wie in het binnenhof?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bedoelt Peking?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja, Peking/Beijing
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Peking is en was geen verboden stad. Met verboden stad wordt het deel van Peking bedoeld waar de keizer woonde en leefde. Daar mochten burgers onder geen voorwaarde een voet over de drempel zetten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om enig inzicht te krijgen over het leven in China en met name het leven, in wat wij - De Verboden Stad - plegen te noemen raad ik u aan het boek te lezen met de titel De Droom in de Roode Kamer, waarvan de oorspronkelijke titel luidt: Hoeng Lou Meng. Hier volgt een citaat uit de inleiding
te lezen op blz. 4
De tijd en plaats van handeling speelt zich waarschijnlijk af tijdens de Tjs'ing dynastie (1644-1912), nauwkeuriger gezegd: omstreeks het jaar 1732._ In de tekst wordt nu eens gesproken van de hoofdstad, dan weer van Tsinglin. De hoofdstad onder de Tsj'ing dynastie was Peking. Het boek waarnaar ik verwijs, is geschreven door Ts'au Sjuè Tsj'in en Kau Ô in een geautoriseerde vertaling van Ad Vorstman naar de eerste volledige bewerking der oorspronkelijke chinesche uitgave door Dr. Franz Kuhn (1946).
Het auteurschap wordt in hoofdzaak aanTs'au Sjuè Tsj'in(*) toe geschreven, hoewel Kau Ô een niet te onderschatte bijdrage aan het werk heeft geleverd.. Op blz. 3 van de inleiding wordt hierop(het auteurschap) dieper ingegaan.
(*) Omstreeks het dertigste jaar der regering van Kièn Loeng (1765?) stierf hij op een leeftijd van ongeveer vijfenveertig jaar.

Het beste antwoord

Behalve de Chinese keizers en hun familie woonden er enkele duizenden mensen in de verboden stad, waaronder paleiswachten, eunuchen (gecastreerde dienaren) en huishoudelijk personeel.