Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het nut om geschiedenis te leren?

Als je 1 deel weet, dan weet je alles wel. Waarom laten ze je ieder jaar weer peinigen met dat irritante vak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dit heeft te maken met je algemene ontwikkeling. Wanneer je later volwassen bent en te maken hebt met bijvoorbeeld klanten of zakelijke relaties dan is het wel leuk als je mee kunt praten over bepaalde onderwerpen. Ik begrijp dat de datum van de Slag bij Nieuwpoort weinig zult voorkomen maar er zijn genoeg onderwerpen welke geregeld terugkomen.


Politiek, kunst, oorlogen,etc.etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat van belang is om bepaalde ontwikkelingen in de wereld te begrijpen. Als je af en toe het nieuws volgt merk je dat bepaalde partijen bepaalde belangen hebben. Neem de oorlog in Afghanistan, daar zitten we niet voor niets. Je kan de gebeurtenissen rondom de oorlog terug voeren tot decennia terug. Later zal je merken dat dit wel eens handig zou kunnen zijn.
Daarnaast vinden sommige het vak wel interessant. Misschien dat je je leraar kan overtuigen van andere lesmethodes. Als je docent met meer verhalen en misschien films zou werken zou het misschien meer tot leven komen. Ik vond het in ieder geval een heel leuk vak mede door de lesmethodes van mijn docenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft, zoals Edje al zegt, met algemene ontwikkelingen te maken. En het leren van de fouten die vroeger zijn gemaakt die je in het heden, in een vergelijkbare situatie (ik zeg niet dat je gelijk leider wordt en moet nadenken over oorlog, maar iets dat er een beetje op lijkt).
Deze vraag is alleen al meerdere keren gesteld (zie bronnen), misschien kan je nog wat halen uit de andere antwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Je moet over het verleden leren, om het heden te kunnen begrijpen."
Dat was altijd het antwoord van mijn geschiedenis leraar, klinkt als een doodoener maar zit wel wat in natuurlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geschiedenis is zeer belangrijk! Levert veel dingen op, waarmee je een lesje word voor je.. En dan kan je soms dingen voorkomen, waarmee je spijt van zou krijgen..
Geschiedenis is verleden, maar wel belangrijk. Misschien snap je 't nu niet helemaal. Maar later als je erop terug komt, dan snap je het wel..
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het heden te kunnen begrijpen en te snappen waarom iets is zoals het nu is, zul je daarvan het verleden moeten kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding