waarom hebben sommige zeemeerminnen 2 staarten?

de zeemeermin van de starbucks bijvoorbeeld heeft 2 staarten, waarom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij gaat het om een Siamese ondersoort.

Het beste antwoord

Een zeemeermin is een mythologisch wezen. Dus aantoonbare gegevens daarover zijn er niet. Het is maar net wat er verzonnen is.

Een zeemeermin met twee staarten is een Melusine. Ze leeft in zoet water. De oorsprong ervan ligt in Franse (en andere Europese) middeleeuwse volksverhalen. Ze staat vaak afgebeeld op schildwapens.

Starbucks gebruikt als mascotte haar afbeelding als verwijzing naar vrouwelijke tegenstrijdigheid. Melusine verleidde als mooie jonge vrouw een hertog, maar veranderde direct daarna in een draak.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje!
ik had gezocht na antwoord maar kon niet vinden, mijn engels is ook niet zo goed dus heel erg bedankt voor duidelijke verhaal!
ik vroeg me al tijd af en is nu eindelijk wat duidelijker!
dat van in draak verander had nog nooit van gehoord hahaha wel tof om te weten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je het verschil tussen een zeemeermin en een mannelijke Romein?