Hoe ontstaan langwerpige schedels?

Er zijn in Peru langwerpige schedels gevonden. Hoe zijn die schedels zo gevormd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Baby's werden ingebonden. Er werden twee latten links en rechts lang het hoofdje (omhoog) gebonden met doeken. Dus van de schouder omnhoog. Omdat de schedel van pasgeboren baby's nog week is en de fontanel nog niet gesloten is, kan je de schedels vervormen. Als de latten niet meer hoeven wordt het hoofd nog steeds strak in doeken gebonden tot de groei van de schedel klaar is .Het duurt een paar jaar en dan voldoet het kind aan schoonheidseisen. In musea kan je in Peru ( zoals in Cuzco) verschrikkelijke misvormingen zien. Maar men vond het te gek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij deze schedels is dat niet bekend. Er zijn wel schedels gevonden waarvan duidelijk is dat dat me opzet gedaan is, bijvoorbeeld door het afbinden met een doek. Maar er zijn ook schedels, zoals deze, die er natuurlijk uitzien. Mogelijk gaat het hierbij oom een menssoort die nog niet eerder is gevonden.
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Volgens deze link is dat voor deze schedels niet zeker:
http://www.ninefornews.nl/dna-paracas-schedels-afkomstig-van-onbekende-mensensoort/
Dit kwam door kleine kinderen van jongs af aan in een soort mal te plaatsen.
Zo ontstond een, voor die tijd, gewenst schoonheidsideaal. De schedel werd met opzet gevormd zodat het voorhoofd extreem terug week.

http://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_cranial_deformation
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem met deze schedels is dat ze 25 % meer herseninhoud hebben dan
normale schedels.
Ook de ogen zijn veel groter dan onze schedels/ er zitten gaten in het achterhoofd
voor zenuwen / de platen zijn anders / en minder kiezen.

Dat kan niet veroorzaakt zijn door inbinden.

Behoren zij tot de nephilim / de godenzonen waar de Bijbel over spreekt ?
Het inbinden zou zijn gedaan om op dit hybride mensenras te lijken.
Hier wordt over gespeculeerd.

zie video tussen de verschillen