Waar wonen de Romeinse goden?

De Griekse goden wonen op de Olympus, maar wonen ze als Romeimen ook daar? Of ergens anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

De Romeinse goden hadden niet een vaste verblijfplaats, ze leefden in de tempels die voor hen werden gebouwd. De Griekse goden op de berg Olympus kregen van de Romeinen alleen maar Romeinse namen. De opname van de goden van andere volkeren door integratie in de eigen godenwereld (de interpretatio Romana) was een kenmerk van de uiterst pragmatische kijk van de Romeinen op religieuze kwesties. Nog sterker toont zich dit pragmatisme in de exoratio, waarmee een godheid van een vijandelijk volk als het ware werd gevraagd zijn gunsten voortaan aan Rome te schenken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

De goden zijn niet verhuisd. De Romeinen gaven de goden wel andere namen. Zie onder Griekse en Romeinse goden(via Google).