Kan iemand deze spotprent over stalin uitleggen?

Kan iemand deze spotprent uitleggen? Waarom staat er bij frankrijk en zweden bijvoorbeeld: countries not yet deciced?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat hij zo ver mogelijk zijn gebied wilt uitbreiden, zo ver als hij maar kan. De tekenaar wilt waarschijnlijk duidelijk maken dat Stalin maar alles wilde pakken wat hij pakken kan zonder dat de landen het zelf willen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij wou graag nacht hebben pver die landen, dus nam hij ze in beslag. Maar eigenlijk wou hij alles stelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De spotprent is (volgens mij) een kritiek op Zweden en Frankrijk. Waarschijnlijk is het een Amerikaanse prent, uit begin jaren 50/eind jaren 40, de tijd dat de spanningen tussen de VS en de USSR begonnen te ontstaan. Behalve Rusland zijn er landen die onder invloed staan en landen die gelieerd zijn aan rusland. De witte landen staan onder druk, maar Zweden en Frankrijk twijfelen of ze mee gaan doen met het communisme.