kijk hier eens naar: http://www.freewebs.com/jongeren-cultuur/uiterlijkevormgeving.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het uiterlijk van de provo’s werd bij de jongens gekenmerkt door(vooral voor die tijd) vrij lang haar. Sommigen hadden een baard, snor of een sikje.
De kleding die de provo’s droegen moeste boven alles goedkoop zijn. Vooral tweedehands kleding of zelfgemaakte kleding was erg populair. Dit werd gedaan vanuit het oogpunt, dat de provo’s tegen de confectie-industrie, die steeds een nieuwe mode rage bedacht waaraan ieder dan weer mee moest doen en dit leidde volgens de provo’s tot overmatige consumptie.
De provo’s waren dus anti-materialistisch ingesteld.
De jongens droegen veel kleding die duidelijk versleten was, en ook zelfgemaakte vooral spijkerkleding was erg in. De broeken die de jongens droegen hadden vaak pijpen die onderaan wijd uitliepen.
Bij het dragen van spijkerkleding was er voor de provo jongens vaak nog een probleem, want de ouders waren vaak tegen het dragen van spijkerbroeken.
Later werd de spijkerkleding minder populair bij de provo’s, dit kwam omdat de nozems ook spijkerkleding gingen dragen end e provo’s wilden voor geen goud op de nozems lijken.

De meisjes van de provo beweging droegen veel minimode. Deze mode was overgewaaid uit
Londen. Ook meisjes droegen eigengemaakte kleding. Het haar was lang en sluik met een pony of een scheiding opzij
De meisjes gebruikten vrijwel geen make-up. Net als jongens droegen ook de meisjes weinig sieraden. Dit paste niet bij hun eenvoudige ‘look’.
Wel waren buttons erg in bij zowel jongens als meisjes. Deze waren gemaakt van metaal en er zat nog geen laagje plastic over heen. Op de buttons stonden vaak politiek opschriften.

https://www.google.be/search?q=kleding+provo%27s&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=n0SkU9H8IYG9ygOq2oKgCQ&ved=0CCUQsAQ&biw=1164&bih=594
fremar