Wat is er gebeurd met de bezittingen van Diana Spencer? (prinses van Wales)

Met bezittingen bedoel ik haar o.a. kleding, foto's, etc

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Antoni
9 jaar geleden
Een aantal van haar jurken is een paar jaar geleden geveild. Voor de rest weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar de familie en kinderen

Antwoorden (1)

Het museum in Althorpe ter nagedachtenis aan Diana wordt in augustus van dit jaar gesloten, zo heeft haar broer, Graaf Spencer, besloten. De tentoongestelde bezittingen, waaronder 28 jurken, 2 tiara's en andere juwelen worden aan haar oudste zoon, prins William, gegeven.

Volgens een artikel in een Engelse roddelsite heeft Diana een brief achtergelaten waarin zij zegt dat haar bezittingen moeten worden gegeven aan haar 19 peetkinderen. Dat schijnt - volgens dat blad - niet gebeurd te zijn.

Mailonline meldt dat 310 van Diana's persoonlijke bezittingen later werden ontdekt tijdens een politie-inval in 2001 in het huis van haar butler Paul Burrell, die ze had meegenomen om te verkopen en er zo zelf een slaatje uit te slaan.