Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke kunstenaar had invloed op de kunst in de 2e wereldoorlog?

Ik moet namelijk een historisch werkstuk maken voor geschiedenis en ik heb nu 2 kunstenaars: Piet Mondriaan en Goebbels. Weten jullie nog een kunstenaar die invloed heeft gehad op de kunst in de 2e wereldoorlog?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Pablo Picasso als ik dan een antwoord geef. Alberts Speer was een architect die ideeën had maar ze niet uitvoerde en Goebbels' werk had geen invloed. Maar Picasso heeft een schilderij gemaakt over de Duitse bombardementen op Guernica die nu nog erg beroemd is. Meestal is een kunststroming een reactie op een historische gebeurtenis. Ik zou me vooral richten op hoe de kunst beïnvloed eerd door de tweede Wereldoorlog dan te kijken naar kunst ín de tweede Wereldoorlog. In deze oorlog was misschien nog wel de grootste invloed op de kunst dat het zo veel mogelijk gejat werd door de nazi's. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding