Wie heeft leuke tips voor Amsterdam

We gaan binnenkort een weekendje naar Amsterdam, wie heeft er een paar leuke tips voor Amsterdam. Wij houden van geschiedenis en architectuur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/leuke-minder-bekende-bezienswaardigheden-amsterdam.10695
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/idee-leuke-dag-amsterdam-uitleg.43625

Antwoorden (11)

je kunt waterfietsen huren, kun je op je gemakje vannuit de grachten kijken naar al het moois dat A'dam te bieden heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Westertoren
- Schreierstoren
- Muziekgebouw aan 't IJ
- Oostelijk havengebied (moderne Architectuur)

of zie onderstaande sites:
Veel plezier.

http://www.stadswandelkantoor.nl/navigation/rondleidingen/wandelpakket.html

http://tours.amsterdamtour.nl/vaartochten-boottocht-amsterdam/architectuur-vaart-rondvaart/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Amsterdam Dungeon...
Is echt gaaf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet specifiek voor Amsterdam, heb je ook in Berlijn, Parijs, Munchen etc.
Het rijksmuseum
Een tour met een rondvaartboot
Anne Frank museum(wel erg druk)
Scheepsvaartmuseum
Shoppen
Dappermarkt/Albert kuip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheepvaartmuseum is nog steeds dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar het schip is open, en dat is erg leuk om te bezoeken ;).
Sexmuseum, moet je gewoon eens gezien hebben (met een hele hoop geschiedenis!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huur een fiets, ga langs de grachten, de jordaan, de pijp.
Vondelpark, amstelpark, noordermarkt, dappermarkt.
Bezoek eens een hofje het linnaeusof bijv, of click op de bron
Brouwerij 't ij
Het Lloyd hotel is een leuk hotel.
En bij slecht weer:
amsterdams historisch museum.
joods historisch museum
Beurs van Berlage.
Concert in het concertebouw.
Tuschinsky.

Toegevoegd na 44 seconden:
Oh jah veel plezier iig!

Toegevoegd na 1 dag:
De openbare bibliotheek op het Oosterdok 10 minuten lopen van het centraal station. Een indrukwekkend gebouw met een laplace op de bovenste verdieping met een prachtig uitzicht over Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al heel veel tips gegeven over wat je in Amsterdam kunt doen.
Zelf zou ik je een rondvaart aanraden omdat de bomen nu nog kaal zijn en je dus goed de gevels van de grachtenpanden kunt zien. Ook word je misschien wel nieuwsgierig gemaakt naar een leuke plek die je vanaf de rondvaartboot ziet.

Op zaterdag is er op de Noordermarkt een boerenmarkt en rommelmarkt, de sfeer is heel gezellig, vlakbij is de Lindengrachtmarkt, die wordt ook alleen maar op zaterdag gehouden en het is leuk om de sfeer van de Jordaan te "proeven".
In dat gedeelte van de Jordaan zijn de Herenstraat en de Prinsenstraat ook erg leuk, doen een beetje aan de "negen straatjes" denken, die weer aan de andere kant van de Rozengracht zijn. De Rozengracht is trouwens ook leuk!

Als je van architectuur houdt is het een aanrader om naar museum Het schip te gaan, dat staat in een buurt met huizen die in de Amsterdamse-schoolstijl gebouwd zijn. Je kunt informatie vinden op de volgende site : www.hetschip.nl

Veel plezier in de stad waar ik woon en mijn hele leven al verliefd op ben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sexmuseum, is erg leuk en leerzaam ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het achterhuis
rondvaart boot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tropenmuseum, met o.a. koloniale geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder leiding van een gids een wandeltocht door de Jordaan. Bij het beeld van Johnnie J. en tante Leen wordt er verwacht dat je een paar Jordaanse liedjes zingt. Nou dat lijkt me niet zo moeilijk.

Ga naar het VVV bij de uitgang van CS en haal een wandelkaart die je langs alle belangrijke VOC locaties leidt. Uiteindelijk is Ams in deze tijd uitgegroeid tot de machtigste handelsstad van de wereld.

Echt de moeite waard is een rondleiding in De Bazel, voormalig hoofdkantoor van de Nederlandsche Handel-Maatschappij (NHM) aan de westzijde van de Vijzelstraat in Amsterdam (adres Vijzelstraat 32). Gebouw De Bazel aan de Vijzelstraat is een monumentaal gebouw. Met het Koninklijk Paleis op de Dam, het Stadhuis/Muziektheater, het Rijksmuseum en het Scheepvaarthuis behoort het tot de meest indrukwekkende historische gebouwen van Amsterdam.
Doe de groeten aan mijn schoonzuster Monique in het café.

Mijn favoriet: het Tropenmuseum, altijd iets anders.

Plezierige dag