Hoeveel mensen zijn er in totaal gestorven in Wereldoorlog 1?

Ik bedoel soldaten en krijgsgevangen maar ook burgers. Ziekte niet meegerekend behalve als de ziekte veroorzaakt was of een gevolg was van die oorlog.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ongeveer 8,5 miljoen militairen.

Schattingen van burgerslachtoffers lopen van 5 tot 13 miljoen.
Deze variëren dus meer en hebben bovendien vaak geen bronverwijzing of toelichting. Soms wordt de Russische burgeroorlog geheel of deels meegerekend en soms niet en dat geldt ook voor de Armeense slachtingen. Begin en eind van de 1e wereldoorlog is niet zo duidelijk te zeggen, noch welke gebeurtenissen er eigenlijk precies bij hoorden.
10 jaar geleden
Dat zijn er: 9.448.000. zie link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dat zijn alleen de militairen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
op de kop af, hilarisch antwoord :)