Heeft Duitsland ooit boete gedaan voor de Namibische genocide (1904) ?

Ik weet dat Duitsland in 2004 geloof ik , min of meer een excuses heeft aangeboden. Maar ik vraag mij af of er ooit nog iets daarnaast is gedaan, is er een financiële compensatie geweest? Of iets van een gedenkteken voor de Herero namens de Duitsers?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De regeringen van Duitsland hebben tot 2004 de genocide genegeerd en pas in 2004 heeft de regering min of meer excuses aangeboden. Er is geen gedenkteken of monument voor de gestorven Namibiers en Duitsland heeft tot nu toe nog geen financiele compensatie gegeven. In 2007 zijn wel een aantal nakomelingen van Generaal Von Trotha ( de opperbevelhebber) naar Namibie gegaan en hebben daar hun spijt betuigd over het optreden van hun voorvader.