Wat was eigenlijk de aanleiding van de Industriële Revolutie?

Die in Engeland begon in de 18e eeuw.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

De aanleiding daarvan was de uitvinding van de stoommachine. Voordat de stoomkracht gebruikt kon worden, werd alles nog met de hand of met behulp van waterkracht of wind gedaan. Door de uitvinding konden bedrijven dat vervangen door stoommachines, die makkelijker/goedkoper waren dan arbeiders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waterkracht is niet zo makkelijk in te zetten. Je moet ten eerste bij een snelstromende rivier zitten om die kracht te benutten. Bij een stoommachine hoeft dat niet, je kan hem overal neerzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Teachert: helaas, het was een Oude Griek die de eerste stoommachine uitvond: Heron van Alexandrië. Een stad in Egypte, dat wel, maar gesticht door Alexander de Grote. Zie link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Heron_van_Alexandri%C3%AB
ik vermoed dat de uitvinding van de stoommachine de grootste omwenteling was.
10 jaar geleden
England kreeg veel kolonies en de bevolking groeide snel. Er was veel vraag naar textiel en ook de Stoommachine werd uitgevonden. Kortom, er waren veel veranderingen in qua industrie, Later was dit ook in Europa aan de hand