Wanneer is de eerste afbeelding van Jezus Christus gemaakt?

Dus een beeld, schilderij enz.
En heeft hij er altijd zo uit gezien zoals we hem vandaag kennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Oudste portret van Jezus

AMSTERDAM - In een grot bij het Meer van Galilea zijn 70 boeken gevonden die waarschijnlijk 2000 jaar oud zijn. Op een van de boeken een afbeelding van Jezus te zien.

De vondst door Hassan Saida zou wel eens de meest belangrijke ontdekking ooit kunnen zijn op het gebied van de geschiedenis van het Christendom. Archeologen staan te popelen om te 70 boeken te bestuderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo zo, twee negatieve duimen alweer...

Andere antwoorden (1)

De eerste afbeelding van Jezus is volgens de overlevering de afdruk die zijn gelaat achterliet op de doek die Veronica tijdens de tocht van Jezus naar Golgotha gebruikte om het bloed en het zweet af te vegen. Geen gemaakte afbeelding dus maar een wonder. Als je erin gelooft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jeetje, had ik nog niet eens aan gedacht.