Wie kan mij iets vertellen over deze pet?

In de rode ster staat een communistisch teken, ik vraag mij af wie deze pet heeft gedragen (piloot, leger, etc). Ik heb ook een foto van de binnenkant.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een pet behorende tot het zomer parade uniform van een sovjet luchtmacht officier.
Het is gemaakt door de Ladoga fabriek in Leningrad (het huidige st. Petersburg) in 1980.
Deze pet werd gedragen door alle officieren van de luchtmacht: piloten, technische dient etc.
Verder is de pet zoals afgebeeld op de foto een model obr69g ingevoerd volgens een bevel van het ministerie van defensie van de sovjet unie in 1969 onder bevel № 191

Приказ Министра обороны СССР № 191
26 июля 1969 г. г. Москва.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen een piloot want je Iet vleugels en je ziet het teken van de Sovjet Unie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de onderstaande site staat informatie over de pet.

Een pet van het Russische luchtmacht.

http://www.etsy.com/listing/111644373/blue-russian-soviet-military-army-hat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!
Deze pet hoort bij het parade uniform van een voormalig sovjet luchtmacht militair.
Deze pet werd alleen bij speciale gelegenheden gedragen.