Wie kan mij iets vertellen over deze pet?

In de rode ster staat een communistisch teken, ik vraag mij af wie deze pet heeft gedragen (piloot, leger, etc). Ik heb ook een foto van de binnenkant.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is een pet behorende tot het zomer parade uniform van een sovjet luchtmacht officier. Het is gemaakt door de Ladoga fabriek in Leningrad (het huidige st. Petersburg) in 1980. Deze pet werd gedragen door alle officieren van de luchtmacht: piloten, technische dient etc. Verder is de pet zoals afgebeeld op de foto een model obr69g ingevoerd volgens een bevel van het ministerie van defensie van de sovjet unie in 1969 onder bevel № 191 Приказ Министра обороны СССР № 191 26 июля 1969 г. г. Москва.

Ik zou zeggen een piloot want je Iet vleugels en je ziet het teken van de Sovjet Unie

Op de onderstaande site staat informatie over de pet. Een pet van het Russische luchtmacht. http://www.etsy.com/listing/111644373/blue-russian-soviet-military-army-hat

Deze pet hoort bij het parade uniform van een voormalig sovjet luchtmacht militair. Deze pet werd alleen bij speciale gelegenheden gedragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100