Hoe betrouwbaar is het kopen van fosielen?

Als je even zoekt zijn er zo veel fossielen te koop, maar voor een hele lage prijs. er wordt gezegd dat het echt is, maar hoe waarschijnlijk is die kans? In dit geval gaat het om een tand van een mosasaurus voor slechts 17 euro.. kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Fossielen hoeven helemaal niet zeldzaam te zijn. Jaren geleden ging ik in Frankrijk regelmatig op zoek naar fossielen. Even met een hamertje op een steen slaan, en de ammonieten liggen voor het oprapen. Iets dat niet zeldzaam is, is dus meestal ook niet duur.
Voor Mosasaurustanden geldt ook dat er heel erg veel van zijn. Ze zijn dus helemaal niet zo zeldzaam en daarom ook niet duur.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tegenwoordig heb je hele goede namaak ook. Dus heel betrouwbaar is het niet, al helemaal op internet niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit kan niet. Deze zal dan 100% nep zijn. Echte fossielen zijn niet te koop of heel erg duur (> €100.000,-)