Oprichting van het leger op 09-01-1814

Toegevoegd na 1 minuut:
Op 9 januari 1814 richt de centrale overheid de zogenaamde Staande Armee in. Dit leger bestaat uit vrijwillig dienende beroepsmilitairen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Op deze dag wordt de organisatie vastgesteld van de zogenaamde ‘Staande Armee’. Deze bestaat uit vrijwillig dienende beroepsmilitairen. Daarnaast is er een ‘Nationale Militie’, die is samengesteld uit dienstplichtigen die door middel van loting worden aangewezen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Dus het leger van de Koninkrijk der Nederlanden bestaat 197 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je niet precies zeggen. Het licht er sterk aan, wèlk leger.

Zover terug dat wij niet kunnen tellen, waren er al legers.
Nou Ja, niet ''legers'' , maar mensen die in groepen tegen elkaar vochten. Zo onstond het een beetje.

Er is geen jaartal te noemen dat het leger opeens uit de lucht viel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet welk leger maar het is er al heel lang kijk maar eens naar de romeinen en dan nog verder terug toen waren er ook al oorlogen