wat hebben de romeinen van de grieken overgenomen?

De Romeinen hebben ook veel overgenomen van de Griekse cultuur. Zoals architectuur, geloof, kunst en gebruiken en gewoonten
heeft iemand 1 voorbeeld voor elk van die onderwerpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (2)

-Geloof: De Romeinen hebben de mythologie van de Grieken overgenomen. Zij hebben alleen de namen veranderd van de goden en helden. En later ook andere mythes bijverzonnen.

- De Grieken en de Romeinen droegen ongeveer dezelfde kleding. Een toga

- Wijn was bij de Grieken en de Romeinen erg populair. Het werd bij beiden gebruikt bij feesten, speciale gelegenheden, maar vaak ook bij het avondeten.

- De Rijkere Grieken en Romeinen hadden slaven om al het werk in het huishouden en op het platteland te doen. De armere hadden het vaak heel slecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De romeinen hebben bijna alles van hun cultuur overgenomen van Grieken. Ze kwamen via handel in contact met Griekenland, handelaren namen spullen mee terug en deze werden zeer geliefd. Maar de Griekse cultuur werd pas echt overgenomen toen de Romeinen Griekenland veroverden en heel veel spullen als buit mee terugnamen. Het ging zelfs zo ver dat de Romeinen Griekse beeldhouwers mee namen als slaven om Griekse beelden te maken voor Romeinen.