Geen enkele politicus neem Hitler serieus is dat een oorzaak dat Hitler aan de macht komt?

Ik heb op internet proberen te zoeken, maar heb het niet gevonden (ben heel slecht in het vinden).

Toegevoegd na 14 uur:
In mijn geschiedenisboek staat dat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Waar heb je vandaan dat geen enkele politicus hem serieus nam?
Amadea
11 jaar geleden
Is het je wel bekend dat dit zich zeventig jaar geleden afspeelde, en die persoon al lang niet meer in leven is? Meestal worden er dan werkwoordsvormen in de verleden tijd gebruikt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paulus811 uit mijn geschiedenis boek

Het beste antwoord

mensen die in extreme tijden leven. Zoals bijv de wereldcrisis van 29 en de herstelbetalingen die duitsland moest betalen spelen sterk in op de politieke keuzes van een kiezer.
Juist extremistische partijen, en minder neutrale partijen partijen zullen in crisistijd het beter doen.
Hitler had wellicht zijn durf en overtuigingskracht mee, als hij, net zoals het volk het systeem wilt breken. En daarvoor steekt het de kop van de netralere politici, wat dus bij het volk tot een nog grotere bewondering leidt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het gaat er niet om of politici je serieus nemen, maar dat het publiek je serieus neemt. Dat was wel het geval namelijk, doordat Hitler inhaakte op sociale thema's als werkloosheid, etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt maar dat het publiek belangrijker was, maar ik moet het over de politici weten
Ik raad je aan de film die welle te kijken. Hierin is een goed voorbeeld te zien hoe hitler aan de macht kwam. Je moet het volk overtuigen en dat deed hitler door zijn woorden na te komen. De offers die hiervoor gemaakt worden werden een beetje verzwegen.
Hitler heeft namelijk ook goede dingen gedaan zoals de autobahn (ik vind ze niet op wegen tegen de slechte dingen). Maar hij leverde werk en een goede infrastructuur en ook nog een welvarend land (het loonde erg veel om te werken). Gevoed door wat de mensen zien en de dingen te verbergen die mensen niet mogen zien krijg je macht.

En achteraf gezien zullen andere politici een andere mening hebben dan dat ze toen hadden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het boek 'Lenteriten' laat de historicus Modris Ekstein zien dat Hitler niet alleen het publiek, maar juist ook de rechterlijke macht en de politie erg op zijn hand had. Deze handelden zeer mild tegenover het geweld dat de Nazi's uitvoerden. Uiteindelijk heeft ook dat een belangrijke rol gespeeld bij het aan de macht komen van Hitler.

Genoemd boek laat bovendien ook zien hoe er een duidelijk verband is tussen de eerste en tweede wereldoorlog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten het feit of je de complete ideologie deelt, is het zeker niet zo dat Hitler werd of word gezien als iemand met weinig leiderschap in zich, eerder het tegenovergestelde: hij kreeg een hele natie aan zijn voeten.

hiernaast was er een pragmatisch aspect aan zijn leiderschap wat door vele word bewonderd bijvoorbeeld kijkend naar het wegennet wat hij heeft laten aanleggen.

hier verder

http://www.inzichten.nl/mensenmaat/mensenmaat_2308.htm

Het feit dat veel mensen Hitlers visie op een 3rde rijk niet delen is heel wat anders dan de capaciteiten puur als leider.

ik denk dat veel politici van links naar rechts Hitler zeer zeker wel serieus namen en nemen als leider maar de specifieke de standpunten niet delen.

Toegevoegd na 5 minuten:
wat betreft de aanloop van de 2de wereld oorlog is dit misschien interessant om te lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorzaken_van_de_Tweede_Wereldoorlog
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Politici namen Hitler weldegelijk serieus echter trachten ze de NSDAP door dood te zwijgen (zoals in België met Vlaams belang gebeurde) de partij van het toneel laten verdwijnen, dit mislukte grandioos met rampzalige gevolgen voor bepaalde bevolkingsgroepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
was dit voor of na de macht van hitler