Waarom wil Armenie niet samen met Turkije onderzoek doen over de ''Armeense Genocide''?

Aangezien Armenie denkt/vindt dat ze gelijk hebben wat betreft de genocide, waarom willen ze dan niet samenwerken en uitvinden of er daadwerkelijk ter sprake was van genocide?

Hebben de Armenen iets te verbergen of was er juist géén genocide?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
nee, de Turken hebben iets te verbergen

Antwoorden (2)

Neen, als de Armenen samen met de Turken dit zouden willen onderzoeken, trappen ze hun eigen glazen in! Turkije zal het wel zo manipuleren dat er geen genocide heeft plaatsgevonden. Dan kan Turkije zeggen: het is onderzocht, jullie waren er zelf bij!!!

(hebben de Joden ooit samen met de Nazi's onderzocht of er massamoord heeft plaatsgevonden?)

Je gaat geen zaken doen met de moordenaar van je volk!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zal waarschijnlijk voortkomen uit het feit dat de Turken altijd ontkent hebben dat er genocide heeft plaatsgevonden. De Armenen weten dit en zullen geen vertrouwen hebben in een gezamenlijk onderzoek.

Ook wordt Armenië heden ten dage nog niet erkend door Turkije, er is dus geen basis van een gelijkwaardige situatie waarin een goed en objectief onderzoek plaats kan vinden.

Als je de Armenen zou vragen of een ander (niet betrokken) land onderzoek zou moeten doen. Dan krijg je waarschijnlijk een positief antwoord.