Hoe groot was de kans voor een soldaat uit de 2de Wereldoorlog om te sneuvelen?

Toegevoegd na 4 minuten:
(Van alle Soldaten hoeveel zijn er gestorven)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (5)

Als je bedoeld het aantal slachtoffers gedeeld door het aantal soldaten... 22 tot 25 miljoen slachtoffers (onder soldaten) en in totaal ongeveer 67 miljoen soldaten, dus 22/67=33% tot 25/67=37%
Niemand kan natuurlijk zeggen wat het precies is, want we weten nooit precies hoeveel soldaten er meededen en hoeveel er gesneuveld zijn. Het kan ook zijn dat de soldaten door executie zijn omgekomen of door de kou, maar dit is wat ik denk dat u vroeg :)

Toegevoegd na 2 uur:
De "67 miljoen" is het totaal aantal soldaten in WW2, niet het dodental. (voor de duidelijkheid)

Toegevoegd na 3 uur:
voor de mensen die de link voor de 67 miljoen willen hebben, die is er nu bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
De vraag gaat over soldaten niet over alle slachtoffer er rond de 60 miljoen mensen dood gegaan in de tweede wereld oorlog dus waar jou 67 miljoen vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 67 miljoen zijn de totaal aantal soldaten die in de oorlog waren, niet de dode soldaten. Misschien was het onduidelijk, maar ik zal het er wel onder zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er hebben ook levende soldaten meegedaan aan de oorlog Ronron
ronron1212
11 jaar geleden
Je meent het maar dat waren er 67 miljoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Russische soldaten, Amerikaanse, Duitse, Chinese, Japanse, Engelse, Canadese, Franse etc. etc.
Die deden allemaal mee
ronron1212
11 jaar geleden
ect ect ja dat weet ik ook allemaal en als je daar een link van hebt met die actieve totale leger van 67 miljoen graag dan is het bewezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, ik had hem hier per ongeluk niet bij vernoemd, maar gelukkig heb je zoiets als 'geschiedenis' xD. De link voeg ik nu toe aan mijn antwoord, en hier is de link. Hij is uit een geschiedenisboek gehaald en ik heb ze met mijn rekenmachine opgeteld.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090714190811AAKYgRa
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hopelijk is het hiermee opgelost?!
ronron1212
11 jaar geleden
Nee wat ook hier gaat het over mensen en niet alleen over soldaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron, ik weet niet waar je het over hebt want ik kon al uit de eerste linken halen dat pbarendse het goed had: Er waren ruim 60 miljoen doden maar er waren maar tussen de 22-25 miljoen soldaten dood gegaan (nou ja... maar tussen haakjes). Er deden 67miljoen soldaten aan mee dus reken maar uit. Jouw antwoord is wel heel kort door de bocht, hoeveel duitsers zijn er gesneuveld of tellen die niet mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik quote wel even wat er staat. De vraag is: "How many soldiers fought in world war II on each side?" Hij verwijst verder naar wikipedia en andere dingen, maar daar keek ik niet. Het gaat me om het deel waar hij in zijn boek kijkt:
"
Here's some data I found in an actual BOOK here at home:
Peak strength of Armed Forces WWII :
USSR - 12.5 million Allies
USA - 12.364 million Allies
Germany - 10 million Axis
Japan - 6.095 million Axis
France - 5 million - but knocked out of the war in six weeks 1940
China - 5 million Allies
UK - 4.683 million Allies
Italy - 4.5 million Axis - knocked out of the war in mid 1943
India - 2.15 million - Fought with Great Britain
Poland - 1 million - knocked out of the war in 1939
Canada - 780,000 Allies
Australia - 680,000 Allies
Yugoslavia - 500,000 Occupied but some fought as an insurgency against the Germans and some fought with the Germans - Croatians
Romania - 600,000 - Fought on German side
Bulgaria - 450,000 - Fought on German side
Hungary - 350,000 - Fought on German side
+ 20 to 30 other countries with smaller numbers contributed " Als je denkt dat die bron het fout heeft ga maar bij hem zeuren, want ik heb even genoeg van deze vraag oké?
ronron1212
11 jaar geleden
Allies betekent mensen en niet soldaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
allies betekent geallieerden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit op een Engelse school, dus maak me nu aub niet wijs dat het anders is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeioeioei ronronron... foutfoutfout!
http://en.wikipedia.org/wiki/Allies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
67 miljoen soldaten daar moet je nog altijd van aftrekken het aantal dat niet aan het front zat ik denk dat je uiteindelijk op een fifty fifty verhaal gaat uitkomen met betrekking tot kans van sneuvelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er werd niets gezegd over de locatie van de soldaten.
Van de Britse en Amerikaanse troepen die daadwerkelijk deelnamen aan gevechten is 13% gesneuveld en werd 32% gewond.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de Russen, de Japanners en de Duitsers deden het ietsje minder...
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn dat de enige soldaten die meededen aan de tweede wereldoorlog? Hoe kun je uit 1 groep conclusies trekken over ALLE soldaten?
WO II kent het grootste aantal dodelijke slachtoffers. Zie Wikipedia World War II casualties. Na lezing zal het duidelijk zijn dat een (gewogen gemiddelde) om als soldaat te sneuvelen niet kan worden gegeven. Daarvoor zijn er gewoon teveel verschillende omstandigheden. Er zijn zat soldaten, die nog nooit een schot hebben gelost omdat zij bijvoorbeeld een kantoorbaan hadden. In Schotland of zo.De kans dat ze zich dood verveelden was gro(o)t(er). Maar sneuvelen als gevolg van gevechthandelingen. No way!! Lag je echter in Stalingrad, waar 3 jaar lang om elke centimeter is gevochten en de vijandige soldaten soms tegenover elkaar lagen in verschillende kamers van hetzelfde huis, dan was de kans aanzienlijk groter, dat je de andere dag dood was.
Onderzeebemanning of vliegtuigbemanning? Denk eens aan D-Day. Vanuit een boot het water in en met je geweer boven het hoofd naar het strand wadend en onderwijl beschoten worden door alles wat maar schieten kon, vanuit een bunker van metersdik gewapend beton. Dat red je nooit. Toch wonnen die soldaten!! Japanse soldaten in Hiroshima en Nagasaki hadden ook niet veel kans met die atoombommen. Maar de Duitse troepen in Zuid-Oost Frankrijk zaten goed tijdens D-day. Zij konden bij wijze gaan pootje baden. Nee er is geen zinnig woord te zegen van een kans op sneuvelen of overleven. Ik heb meen ik eens gelezen, dat per gesneuvelde soldaat 1.500.000 patronen zijn afgevuurd. Dan lijkt de overlevingskans reëel.
Maar incidenteel bleek dat je geen schijn van kans had.
Een uzi schiet bv. met een vuursnelheid van 600 patronen per minuut. Maar er zitten maar 25 patronen in de houder. Een druk op de trekker en het ding is leeg. Niemand geraakt. Nieuw magazijn. Enz.

Toegevoegd na 1 uur:
Terechtwijzing juist. Vergissing met beleg van Leningrad dat "1000" dagen duurde
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stalingrad duurde enkele maanden geen 3jaar...
De vraag is eigenlijk te vaag om te beantwoorden. Je zou eerst moeten weten hoeveel militairen daadwerkelijk aan het front hebben gevochten. Een klerk die bijvoorbeeld de hele oorlog doorbrengt achter een bureau in de VS had geen enkele kans om te sneuvelen door oorlogsgeweld. Een Amerikaanse parachutist had daarentegen een overlevingskans van c.a. 1,5 op de 3 keer dat hij ingezet werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle vorige antwoorden geven aan hoeveel % soldaten er gesneuveld zijn.
Dat zal allemaal wel kloppen, maar daarmee is jou vraag niet beantwoord.

Het enige juiste antwoord op jou vraag is 50%.
Hij sneuveld of hij sneuveld niet.
hier kan je geen speld tussen krijgen.