wat is de eerste oorlog waarin moderne vuurwapens zijn gebruikt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer zie je een vuurwapen als "modern"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, vraag is niet te beantwoorden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waardoor de antwoorden nu al uiterst divers zijn.

Antwoorden (5)

In China werden de eerste handkanonnen gebruikt in de 13e eeuw. Omdat deze wapens volkomen nieuw waren, waren ze per definitie modern.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tweede wereldoorlog.
Veel wapens van die tijdperiode worden nu nog steeds gebruikt, en veel wapens uit de zelfde periode hebben als voorbeeld gediend.
Denk bijvoorbeeld maar aan de browning FN 9mm en de Browning .50 mitr.

Toegevoegd na 4 minuten:
En vergeet natuurlijk niet de raket, de V1 en de V2.
De voorvader van onze huidige raketten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat noem je modern? De eerste europese geweren werden gebruikt rond de 17e eeuw. Maar misschien bedoel je wel nieuwere wapens, zoals m4, mp5, SPAS12, barett 50 cal. En dat zoort dingen. Zeg anders even waar je op foelt in de reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dit de oorlog was tussen de Confederates (uit het Zuiden, de zg. slavenstaten) en de Noordelijken (Yankees) in de Verenigde Staten was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je onder moderne wapens automatische verstaat, is dat de eerste wereldoorlog.