In welkejaren schreven ze met kroontjes pen ?

dit wil ik graag weten omdat ik in een musical speel en die speelt zig af in de jaren 50

Weet jij het antwoord?

/2500

Tot in de jaren 60.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroontjespen

in de jaren '50 schreven ze nog met kroontjes pen ! ik zat toen op de lagere school (nu basisschool) en heb met kroontjespen leren schrijven ... antwoord : in de jaren '50 schreven ze met kroontjes pen.

Begin jaren '60 heb ik ook nog met kroontjespen leren schrijven. Je had dan ook een inktlapje erbij om de inkt, nadat je de pen in het inktpotje had gedoopt, even af te vegen zodat er geen overtollige inkt op je papier terechtkwam. Die inktlapjes bestonden uit een aantal stukjes stof of zeemleer die op elkaar genaaid waren, vaak met een knoop erop. Mijn moeder maakte ze zelf.

tussen 1945 en 1960 heb ik met een kroontjespen geschreven. Ik woonde in de zaanstreek

Bronnen:
ik

Ik ben in 1966 naar de lagere school gegaan en heb op die school nog 2 jaar met een kroontjespen geschreven. Dat was dus 1968. Maar het zal per school wel verschillen. Maar tot half/eind jaren 60 werd de kroontjespen wel gebruikt.

In de jaren 50 was ook de griffel en de lei nog in gebruik op scholen, vooral omdat papier en inkt behoorlijk prijzig waren. Dus zowel de kroontjespen als de griffel zullen in de musical passen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100