In welkejaren schreven ze met kroontjes pen ?

dit wil ik graag weten omdat ik in een musical speel en die speelt zig af in de jaren 50

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste en juiste antwoord. Alle andere hieronder zijn een herhaling! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor wendy, pelle was een paar seconden sneller dan ik!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)))
Dan klopt het toch wat ik schreef?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, het scheelde seconden niet minuten.
zwart/wit gezien klopt wat je zegt, maar het is niet fair !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laat maar, het klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Ik bedoelde het absoluut niet rot hoor. Meestal geef ik antwoorden, die ik waardevol vind, een plus. Alle antwoorden onder deze waren goed naar mijn mening, maar om ze nou allemaal te +sen, terwijl het op hetzelfde neerkomt, dat vond ik dan weer niet juist.
Dat was de reden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik snap het, ik was overgevoelig...! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hè nee, niet doen!!! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, inderdaad : 't is maar een spelletje ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)))
in de jaren '50 schreven ze nog met kroontjes pen !
ik zat toen op de lagere school (nu basisschool) en heb met kroontjespen leren schrijven ...

antwoord : in de jaren '50 schreven ze met kroontjes pen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin jaren '60 heb ik ook nog met kroontjespen leren schrijven. Je had dan ook een inktlapje erbij om de inkt, nadat je de pen in het inktpotje had gedoopt, even af te vegen zodat er geen overtollige inkt op je papier terechtkwam.
Die inktlapjes bestonden uit een aantal stukjes stof of zeemleer die op elkaar genaaid waren, vaak met een knoop erop. Mijn moeder maakte ze zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ook : tot ik naar de 4e klas ging, en we verhuisden ('60 tot '64)
tussen 1945 en 1960 heb ik met een kroontjespen geschreven. Ik woonde in de zaanstreek
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben in 1966 naar de lagere school gegaan en heb op die school nog 2 jaar met een kroontjespen geschreven. Dat was dus 1968.
Maar het zal per school wel verschillen. Maar tot half/eind jaren 60 werd de kroontjespen wel gebruikt.
11 jaar geleden
In de jaren 50 was ook de griffel en de lei nog in gebruik op scholen, vooral omdat papier en inkt behoorlijk prijzig waren.
Dus zowel de kroontjespen als de griffel zullen in de musical passen.