Welk geschiedenis examen kan ik het beste oefenen zodat ik een goed beeld krijg van mijn waarschijnlijke cijfer?

Dit jaar zijn de examen onderwerpen voor havo:
- de republiek in een tijd van vorsten
- de kolonisatie en koude oorlog in Vietnam

Welk examen kan ik het beste oefen dat ook een goed beeld geeft van mijn cijfer..

Elk jaar zijn de onderwerpen weer anders en ik weet niet wat voor examen ik moet gaan oefenen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Zelf zit ik ook in mijn examen jaar, ik ben op www.examenbundel.nl het examen van 2011 aan het leren. en dan nakijken.

Hierdoor krijg je een goed beeld van wat je voor het examen gehaald, als je al SE op school hebt gedaan, kan je examencijfer ongeveer 0,5 punten verschil

Toegevoegd na 38 seconden:
sorry, verkeerde website! het is www.examenblad.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!
Zit in het examen van 2011 dan precies dezelfde onderwerpen als in het examen van 2012 zodat ik een goed beeld krijg van wat ik ongeveer ga halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het is het officiële examen van 2011, dus de vragen zijn even moeilijk en vergelijkbaar.

Andere antwoorden (2)

Toen ik op de middelbare school zat, was het ook zo dat er bij het examen 2 onderwerpen werden behandeld. Het ene onderwerp was het jaar daarvoor ook in het examen behandeld en het andere onderwerp was nieuw. Het is handig als je naar de examens van vorig jaar gaat zoeken en die goed doorneemt, zodat je weet wat er ongeveer gevraagd zal worden. En dat je je vervolgens richt op het 'nieuwe' deel van dit jaar.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een thema dat al in de examenjaren 2005 en 2006 onderdeel uitgemaakt heeft van het centrale
examen geschiedenis havo en vwo. In bron 2 zie je de link naar dat examen.

Op oa de site van het CITO kun je examens van slechts 3 jaar terug oefenen.

Succes!!

Toegevoegd na 8 minuten:
Nog een oefenexamen in bron 3