wie weet een site waar ik alle informaie krijg over de ontwikkeling van de scheeps bouw met de namen van de schepen?

Ik moet een werkstuk maken voor geschiedenis maken
en daarbij per tijdvak de naam, de kenmerken en het jaartal in een schema zetten wie weet een site ?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
neem contact op met het scheepvaartmuseum in amsterdam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of haal een boek over scheepsbouw uit de bibliotheek.

Antwoorden (1)

Een website over de ontwikkeling inclusief de namen van de schepen kan ik niet vinden. Wel een aantal boeken die via de openbare bibliotheek zijn aan te vragen. Hieronder een titel waarin de geschiedenis van Nederlandse werven van 1870 tot 2009 wordt behandeld:
Titel:Scheepsbouw in perspectief
ISBN:978-90-5730-586-3
Korte bespreking
Al vanaf de middeleeuwen staat Nederland als scheepsbouwland goed aangeschreven met illustere namen als IHC, Verolme en De Schelde. Ooit werden hier de grootste, beste en mooiste oceaanstomers gebouwd. In deze uitgave worden ze nog eens allemaal voor het voetlicht gebracht. Het inleidende hoofdstuk zet alles in historisch perspectief en geeft een algemeen beeld over de scheepsbouwhistorie. Daarna volgen de ‘levensverhalen’ van de werven. De beknopte, maar complete, bedrijfsgeschiedenis van de grootste en belangrijkste Nederlandse scheepswerven van de laatste 120 jaar en de huidige situatie. Die is meestal niet zo rooskleurig; veel van hen zijn verdwenen. Ook zijn er een paar niet opgenomen. Hoogstwaarschijnlijk omdat er niet genoeg materiaal beschikbaar was. Jammer, maar niet onoverkomelijk. De uitgave biedt desalniettemin een heel mooi overzicht van de scheepsbouw in Nederland zoals die de afgelopen eeuw was en soms nog is. Mooie en bijzondere foto’s en illustraties onderstrepen dat. Minpuntje is het ontbreken van een scheepsbouwregister en bouwnummers. - A. Meeusen