Wat betekent deze gouden schijf op de foto?

Op de achtergrond van de hoofden.

Toegevoegd na 50 seconden:
hier nog de link : http://brugge.slo.nl/images/willibrord.jpg/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn het niet gewoon sombrero's, of aanverwant?
Utrecht
12 jaar geleden
een halo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bliets: ja, tuurlijk! Heb ik me altijd al afgevraagd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, die kerkelijke lui hielden vast ook af en toe een verkleedfeestje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo te zien wel, ja ;)

Antwoorden (4)

Deze laat zien dat de persoon een heilig iemand is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heet een aureool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aureool, stralenkrans of nimbus is een ring van licht om het lichaam van goddelijk of heilige personen. Een aureool kan ook de straling of lichtkrans aanduiden - doch minder juist - die alleen het hoofd omgeeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aureool
Dat noemen ze een aureool en wordt gebruikt om aan te geven dat men het hier over "heiligen" heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een symbool uit Perzie ( het huidige Iran)
Daar vereerde men de zon en om aan te geven dat de Sjah als hoogste machthebber na de zon kwam, werd de sjah afgebeeld met achter zijn hoofd de zon.
Dit is overgenomen ( net als het huidige kerstfeest en Pasen) door de katholieken en er is een eigen tintje aangeven. als je de aureol achter je hoofd had was je een heilige.