Welke geschiedenis- en aardrijkskundeboekjes zijn aan te raden voor kinderen in groep 3 die al interesse in deze onderwerpen hebben?

Toegevoegd na 1 uur:
Groep 4 moet het zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Geschiedenis is een breed onderwerp, net als aardrijkskunde. Wat vind het kind interessant?

Bij landen: een atlas. Je kunt kiezen uit verschillende, maar het leukst is natuurlijk een kleine bosatlas of een kinderatlas met meer informatie. Je kunt ook een wegenkaart kopen.
Bij geologie: Zoek naar informatieboekjes in de bieb over vulkanen, edelstenen, goud, fossielen, dino's,enzovoort.
Geschiedenis: de eerste delen van de stripserie "van nul tot nu", informatieboekjes uit de bieb over bepaalde tijden uit de geschiedenis.
Mensen: zoek in de bieb boekjes over koningen en koninginnen, uitvinders, schrijvers. Lees "Pietje Bell".
Gebouwen:Bekende gebouwen hebben vaak een informatiefolder, deze kun je bij de VVV vinden.

Bij de bieb hebben ze vaak goede ideeën hoe je een kind kunt helpen in deze interesses. Wij hebben er toen veel aan gehad toen onze oudste, als 3jarige, begon met lezen en schrijven en moeilijke vragen stellen over goud en edelstenen.
Meer leuke ideeën: Laat het kind, met wat hulp, een powerpoint presentatie maken over het onderwerp van interesse.

Tip: Maak het niet te groot, als het kind van interesse veranderd, moet hij/zij zich niet verplicht voelen om 'blij' te zijn omdat jij nu eenmaal zoveel er voor gedaan hebt. Hier hebben we zelf ervaring in, helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen een kinderatlas, zoals bij de link.
Daar hebben mijn kinderen al vanaf hun kleutertijd menig uur mee doorgebracht.
Het is dan wel van belang om te kijken of het een Nederlandse uitgave is. Oorspronkelijk Amerikaanse (bijvoorbeeld) atlassen hebben erg weinig aandacht voor Nederland, terwijl dat nu wel interessant is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt even op www.vandijk.nl kijken en dan de categorie boeken aardrijkskunde of geschiedenis en even kijken wat je bevalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de bieb, word gratis lid en laat die kinderen de boekjes zelf uitzoeken op de informatieve planken.