Hoe komt het dat er geen diepte meer was in de Middeleeuwse kunst terwijl beschavingen daarvoor wel diepte hadden?

De Romeinen hadden bijvoorbeeld al wel diepte in hun schilderijen. In de Middeleeuwen was dat niet meer het geval, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kennis gaat makkelijk verloren als er geen goede scholing is. Tevens is het zo dat er in de kunst continue stromingen zijn, zo kon bv van gogh heel gedetailleerd schilderen, en was het werk van picasso in de tijd van van Gogh absoluut niet aanvaardbaar.