Waarom zijn de muren van Mycene zo dik?

De muren zijn zeker zes meter dik. Ze hadden weliswaar veel oorlog maar voor de wapens uit die tijd zou twee meter toch ook volstaan hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje extra veiligheid is nooit mis.

Het beste antwoord

Dat had te maken met de bouwmethodes uit die tijd.

Je moet je voorstellen dat ze toen nog geen beton en/of cement hadden. Muren bestonden toen vooral uit brokken steen (vaak zelfs zandsteen) en klei.

Niet alleen was de muur daardoor zwakker over het algemeen, maar ook de dragende kracht van een muur vermindert bij slechter bouwmateriaal en -methoden.

Als je in de oudheid dus een muur wilde bouwen met een bepaalde hoogte, zat er niets anders op dan deze ook behoorlijk dik te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+