Wie heeft verzonnen dat baby's uit de (boeren)kool komen? Of waar komt deze traditie vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzonnen? Hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou iedereen weet toch dat ze niet uit de boerenkool komen maar uit de rode kool?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, lik op stuk. :-)
Of komen alleen meisjes uit rode kool? En wie komen er uit spruitjes? Te vroeg geborenen denk ik dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pff wat stom van je! rode kool zijn jongens en spruitkool zijn meisjes! wel opgelet tijdens biologie? ;) ;) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja? En waarom worden jongens dan niet ongesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb jij ooit een spruit gezien die dat wel werd? vragen vragen vragen!

Het beste antwoord

Dat stamt uit de tijd dat er veel meer op het land gewerkt werd, het kan ook rodekool of bloemkool:

Kinderen komen uit de rode kool

Kinderen hadden niets met papa en mama te maken, zij groeiden gewoon op het land, in de rode kool. Dit kon ook bloemkool zijn, er stonden er genoeg van op het land, dus er konden nog heel wat kindjes komen. Het kindje groeide in de kool en werd er op het juiste moment uitgehaald. Of het kindje het dan niet koud had in de winter, daar werd nooit antwoord op gegeven!

Oorsprong
Het verhaal van de rode kool vindt zijn oorsprong waarschijnlijk doordat de vruchtzak waarin het kindje heeft gezeten, rood doorbloed is. Wanneer je hier na de geboorte je hand in steekt en hem tegen het licht houdt, lijkt het net een blad van een rode kool!

http://www.peuteren.nl/peuters/sexuele_voorlichting_peuter_bakerpraatjes.php

Toegevoegd na 1 minuut:
Op Urk hebben ze overigens de ommelebommelestien.