Wat waren de tarieven voor de Titanic?

Welke prijs was het goedkoopst en welke het duurst?
Hoe rekenende ze?
Per nacht?
Per trip?
en hoeveel dat dan?
en waren er verschillende klassen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (2)

De goedkoopste tickets voor de derde klasse kosten ongeveer 36,25 per persoon dollar enkele reis op basis van een gedeelde kamer.
In de tweede klas, begonnen de prijzen bij 66 dollar per persoon, enkele reis.

De eerste klasse had prijzen beginnend bij 125 dollar voor een simpele eerste klas hut, afhankelijk van de grootte en de luxe van de hut liepen prijzen op tot 900 (of 4500 dollar, daar lijkt de site niet duidelijk over). Hoe dan ook: heel veel geld, gezien het feit dat je in dat tijdperk een huis kon kopen voor minder dan duizend dollar.

http://www.rmstitanic.net/component/content/article/12-faq/84-what-did-it-cost-to-travel-on-the-titanic.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu zou dat spotgoedkoop zijn!
Amadea
12 jaar geleden
In de eerste regel wordt denk ik "kostten" bedoeld, want het is toch verleden tijd?!
Zeker niet goedkoop, zeker als je de omstandigheden meerekent van de goedkoopste tickets.. Als je de inflatie meerekent zijn dit de prijzen 1912 - 2011 (bron: vorige antwoord):

$36,25 - $828.37
$66,00 - $1,508.20
$125,00 - $2,856.44
$4.500,00 - $102,831.82

Deze prijzen zijn allemaal op basis van enkeltjes. Verder geeft de site aan dat de duurste ticket £900 kost, wat indertijd gelijk was aan $4.500.