Weet iemand een film over het ontstaan van de wereld volgens de grieken?

Voor een schoolopdracht voor grieks moest ik een mythe kiezen en ik koos het ontstaan van de wereld. Nou moet ik opschrijven of er films over zijn gemaakt. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Lastige vraag! Het ontstaan van de wereld is als eerste beschreven in de Theogonia van Hesiodus. Homerus heeft alle mythen en sagen verzameld in zijn werken de Odyssee en de Ilias.
Op de laatstgenoemde zijn een aantal films gebaseerd. Deze wijken dus soms (veel) af van de werkelijke beschrijvingen van Homerus. Als dit ook is toegestaan voor je schoolopdracht, dan kun je bijvoorbeeld de films The Odyssey, 300, Hercules, Troy, Spartacus, Clash of the Titans, Jason and the Argonauts.