Bestaat er een site of een grafiek waarin de benzineprijzen zijn bijgehouden of de loop van afgelopen vijftig of zestig jaar?

Zijn er ook sites die de prijzen geven van algemene producten (zoals kaas melk televisie fiets) over die periode?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vraagt 50 of 60 jaar; ik hoop dat 41 jaar ook genoeg is. ;-)

In deze grafiek zit ook de ontwikkeling van de consumentenprijzen, en die zou aardig kunnen weergeven wat jij bedoelt met "algemene producten". De conclusie die je zou kunnen trekken uit deze grafiek, is dat de prijs van benzine iets sneller is gestegen dan de prijs van alle andere producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord, dank je! Maar ik zoek ook echte prijzen, dus benzine liter = 1,20 gulden enz, weet je die ook toevallig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je per se wilt, wil ik daar natuurlijk best even naar zoeken! :-) Maar misschien kun je het ook zelf? Je ziet op de schaal, dat de prijs van benzine nu 640 is. Dan was de prijs in 1970 = 100 Stel dat de prijs van benzine nu 1,67 is. Dan was de prijs in 1970 = 26 Eurocent. Toen hadden we nog de gulden, dus maal 2.20371 is ongeveer 58 cent per liter. En nu maar hopen dat ik geen rekenfouten heb gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat is goed berekend. Zo zie je hoe goed ik in dit soort dingen ben *uch*. tx!