"In de Westerse wereld wordt de Mainzer Johannes Gutenberg algemeen, hoewel zonder aanwijsbare grond, gezien als een waarschijnlijker uitvinder dan de Nederlander Laurens Janszoon Coster of de Vlaming Dirk Martens. Maar het lijkt wel vast te staan dat men in die tijd, rond 1450, in het Oosten al bekend was met zowel blokdruk als letterdruk. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boekdrukkunst#Europese_uitvinders

Toegevoegd na 48 seconden:
"Het is onmogelijk te bepalen wanneer of door wie de boekdrukkunst is uitgevonden. De vinding wordt aan een aantal personen toegeschreven. Van dezen is de enige die historisch gezien inderdaad voor de eer in aanmerking zou kunnen komen de Chinees Pi Chang, die al in de elfde eeuw Chinese karakters zou hebben gedrukt."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boekdrukkunst#Geschiedenis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Duitser en een Nederlander toch? waartussen altijd "geruzie" is wie het eerste het uitvond. Dat heb ik tenminste ooit geleerd. Hoe dan ook +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja he, vorig jaar heb ik al een aantal "actuele" Avatars gemaakt die bij verschillende gelegenheden gebruikt kunnen worden (sinterklaas was ik toen vergeten, dat komt volgend jaar wel).
Ik heb een herfst, kerst, oud& nieuw, vakantie en olympische winterspelen versie van mijn aapie.
En uiteraard een FC Twente versie :)