Situeert het monument stonehenge zich in Londen?

ik heb het al veel opgezocht maar de antwoorden zijn onduidelijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begrijp ik niet. Het eerste resultaat van Stonehenge is de wikipedia
pagina met de juiste plaatsnaam.

Het beste antwoord

Nee, niet in Londen.

Stonehenge is een megalithisch monument uit de Jonge Steentijd.

WAAR?
dicht bij de plaats Amesbury in de Engelse graafschap Wiltshire en ongeveer 13 kilometer ten noordwesten van Salisbury op de Salisbury Plains.

De meest recente datering voor de bouw van Stonehenge is bepaald op 2300 voor Christus, 300 jaar later dan tot nu toe werd aangenomen.[

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je wilt weten waar Amesbury ligt
dan kijk je even op Google Maps.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&biw=997&bih=875&gbv=2&rlz=1W1GPEA_nl&q=amesbury+england&gs_upl=11703l12984l0l16625l6l6l0l0l0l0l172l642l3.3l6l0&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x4873e585f7fffc85:0x5b458fd2a58004bd,Amesbury,+Salisbury,+UK&gl=nl&ei=bGvWTtm_NoKdOvfD3VA&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CCwQ8gEwAA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is vrij veel over Stonehenge geschreven in het kwartaalblad Bres, ze hebben ook een uitstekende database. De dikke tijdschriften liggen vaak bij De Slegte.

Overigens bestaan er nog wel meer Stonehege's. De Foamhenge van geblazen glas staat in Virginia, de Fridgehenge van afgedankte koelkasten staat in Santa-Fé (nw-Mex) en Carhenge van 38 rechtopgezette en grijsgespoten Chrevrolets staat in Nebraska: een initiatief van de snelste bierdrinker ter wereld.
Een echt moderne replica van Stonehenge: Twiligthenge staat in Australië - maar historici zijn woedend om dergelijke vormen van geschiedenisvervalsing...