Waarom komt het beat generation op juist in Amerika?

ik moet leren over de beat generation, wat ik me toen afvroeg, was de Beat Generation juist in Amerika opkwam?

Toegevoegd na 26 seconden:
kwam bedoel ik

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat is de beat generation?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaren 50tig Amerika nieuwe soort levensstijl

Het beste antwoord

Hier was de tweede wereldoorlog in full swing.'Beat' (geslagen, uitgesloten) generatie.Ze waren niet akkoord met het establishment en ze protesteerden via gedichten en geschriften.Belangrijkste figuren waren Jack Kerouac en Allen Ginsberg.Omdat ze vaak communistische sympatieen hadden werden ze beat'nik'genoemd.In de jaren zestig dweepten de hippies met hun geschriften.Ook bij ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat Amerika na de tweede wereldoorlog niet in puin lag. Ook lag daar de oorsprong van de moderne jazz, belangrijke inspiratiebron voor de beatniks.