een rib van waarschijnlijk paar honder jaar oud levert dat wat op?

Laats een bot gevonden wat waarschijnlijk een rib is van een paar honderd jaar oud.

Zouden daar museums bijvoorbeeld interesse in hebben en er iets voor over hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee. Musea hebben in principe geen interesse in zomaar een stuk bot van een paar honderd jaar oud. De wereld ligt bezaaid met stukken bot van honderden jaren oud, en wel ouder. Voor musea liggen de kriteria om bv een stuk rib in de collectie op te nemen in de vraag of er iets is dat juist dat stuk bot bijzonder of zeldzaam maakt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de vindplaats, het dier waar het bot van afkomstig is, etc. De kans dat jouw, laatst gevonden, stuk rib echt iets bijzonders of zeldzaams is acht ik nihil.

Ja natuurlijk, het is iets dat 100 jaar oud is zelfs een klein stukje bot doen ze in museums

nee tenzij je meer achtergrondinfo hebt van wie hij is , waar hij lag als het geen kerkhof is vinden ze het denk ik wel interessant als archeologisch object stel je vind een rib in de fundering van je huis ? maar botten van mensen kan je denk sowieso niet verkopen dat schijnt illegaal te zijn en dus waardeloos en verzamelaar zijn er dus ook niet voor weet geen bron helaas

Dat levert bij een museum niets op. Er zijn miljoenen mensen begraven en er zijn botten genoeg. Kijk eens naar de Catacomben van Parijs, daar liggen in kilometerslange gangen de botten van oude begraafplaatsen opgestapeld (foto). http://nl.wikipedia.org/wiki/Catacomben_van_Parijs Misschien heeft een particulier er iets voor over, maar ik denk dat handelen in menselijke resten verboden is, en erg respectvol is het niet.

Musea lopen over van botten, alleen als bewezen kan worden dat zo'n rib van b.v. Willem de Zwijger is, zou het iets kunnen opleveren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100