een rib van waarschijnlijk paar honder jaar oud levert dat wat op?

Laats een bot gevonden wat waarschijnlijk een rib is van een paar honderd jaar oud.

Zouden daar museums bijvoorbeeld interesse in hebben en er iets voor over hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat het zo oud is? Dat kun je niet zomaar zien hoor. Daar moet eerst onderzoek voor gedaan worden. Lijkt me wijs om dat eerst te laten doen, en dan kun je eens kijken of het een interessant bot is om te verkopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is al bij de lokale natuurmuseum geweest, en die denken dat het een rib is van een paar jaar oud, maar ze weten het niet zeker.
over 2 week komt bioloog langs die waarschijnlijk meer kan vertellen. Was benieuwd of er vraag is naar zulke dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar jaar oud? Dat is niet heel interessant, enkel voor de politie als het om een menselijk bot gaat...
Konden ze je bij het museum niet meer vertellen over of er belangstelling voor is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het levert waarschijnlijk een heeeel mager soepje op....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 enkele rib is niet interessant. Zou wel kunnen, maar dan zou 'ie toch heeeeeeel wat ouder moeten zijn. Van de huidige mens hebben we ribben bij de vleet.

Het beste antwoord

Nee.
Musea hebben in principe geen interesse in zomaar een stuk bot van een paar honderd jaar oud.
De wereld ligt bezaaid met stukken bot van honderden jaren oud, en wel ouder.

Voor musea liggen de kriteria om bv een stuk rib in de collectie op te nemen in de vraag of er iets is dat juist dat stuk bot bijzonder of zeldzaam maakt.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan de vindplaats, het dier waar het bot van afkomstig is, etc.

De kans dat jouw, laatst gevonden, stuk rib echt iets bijzonders of zeldzaams is acht ik nihil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja natuurlijk, het is iets dat 100 jaar oud is zelfs een klein stukje bot doen ze in museums
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin antwoord zeg.
Sorry dat ik het zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met Skusme.
Dit slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op het eerste op zicht zou je dat denken maar als je effe nadenk (niet beledigend bedoelt ik praat in het algemeen) snap je dat die dingen overal liggen bij wijze van spreken.
nee tenzij je meer achtergrondinfo hebt
van wie hij is , waar hij lag
als het geen kerkhof is vinden ze het denk ik wel interessant als archeologisch object
stel je vind een rib in de fundering van je huis ?

maar botten van mensen kan je denk sowieso
niet verkopen
dat schijnt illegaal te zijn en dus waardeloos en verzamelaar zijn er dus ook niet voor
weet geen bron helaas
12 jaar geleden
Dat levert bij een museum niets op.
Er zijn miljoenen mensen begraven en er zijn botten genoeg. Kijk eens naar de Catacomben van Parijs, daar liggen in kilometerslange gangen de botten van oude begraafplaatsen opgestapeld (foto). http://nl.wikipedia.org/wiki/Catacomben_van_Parijs

Misschien heeft een particulier er iets voor over, maar ik denk dat handelen in menselijke resten verboden is, en erg respectvol is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Musea lopen over van botten, alleen als bewezen kan worden dat zo'n rib van b.v. Willem de Zwijger is, zou het iets kunnen opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat dat bot van vraagsteller nou toevallig NET dat ene bot van Willem de Zwijger zijn!
Wie wat bewaard die heeft wat!