Bestonden er in de Middeleeuwen al antiekzaken?

Met de zoekfunctie kan ik een soortgelijke vraag nog niet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, ten 1e was de meerderheid van de bevolking maar net in staat zich zelf en zijn familie in leven te houden en kon ze zich geen oude zooi veroorloven.
Rijke mensen schaften zich wel dingen aan, die zij mooi vonden, maar dan alleen om het mooie en niet omdat het antiek was.
In de vorige eeuw is de antiekhandel pas goed op gang gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, want de mensen deden toen net zo lang met hun spullen tot ze kapot waren. Ze hadden ook veel minder spullen dan nu. Ze kochten wel eens iets dat oud was, maar dan puur vanwege de gebruikswaarde, niet vanuit het gevoel dat wij nu over antiek hebben. Ook mode ontwikkelde zich veel langzamer.
Kortom, het lijkt me erg onwaarschijnlijk!