Hoe je een eigen huis of tent moet bouwen. Dat waren dan ook meteen de laatsten, want sindsdien hebben we geen holbewoners meer.

Onzin natuurlijk ; mensen hebben duizenden jaren in grotten gewoond, en in die tijd enorm veel uitvindingen gedaan die de mens op een steeds hoger peil brachten. Sommige dingen zijn op meerdere plaatsen op de wereld ontdekt, soms eeuwen uit elkaar. Denk aan het wiel, de naald, het vuur, leerbewerking, gereedschap maken van vuursteen, gereedschap gebruiken, affijn, zo'n beetje alles wat je heden ten dage nog kunt terugzien bij 'primitieve' volkeren die nog in het stenen tijdperk leven.

De mens is een opportunist en maakt gebruik van de kansen die hij ziet en die hem geboden worden. Dat betekent dat mensen in een omgeving met grotten zich in grotten zullen hebben gehuisvest als dat de beste optie was, en zelf onderkomens hebben gebouwd waar geen natuurlijke beschutting was. Holbewoners zijn dan ook niet aan een vast tijdperk gebonden, al zien we ze heden ten dage eigenlijk niet meer, omdat we comfortabeler behuizing kunnen fabriceren. Gedeeltelijk in rotsen uitgehouwen huizen zien we echter nog steeds hier en daar. (Zie link).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat het leven in een hol beter is dan daar buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de min?
Zij hebben Vuur uitgevonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een strategie om belagers slim af te zijn. De vijand past er gewoon niet in....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ronde wiel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen nog niet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol platje
Speren en wapens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooi srry ik dacht dat je ons vroeger bedoelde :p Srry
De "BE WP-4013HR - 422 GPM (4") Water Pump w/ Honda GX engine".
Ideaal als een hol na een heftige regenbui weer blank stond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe een vuurtje te stoken onder dat de hele zaak vol rook staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hebben zoveel uitgevonden, potten, wapens, soorten kleding, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grotschilderingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boten (gemaakt van huiden ) , juwelen (schelpen , botten , steentjes) voor de dames , allerlei kledingstukken .
De kapper hebben ze niet uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunst, een huis, vuur, het wiel, familie, jagen, niet doodgaan, water zuiveren enz.