Kunnen we Griekenland steunen door Pythagoras te verzilveren?

Er zijn vele plannen geopperd om Griekenland te steunen. We voelen ons schatplichtig aan hen, wiens voorouders zo'n stempel op onze cultuur hebben gezet. Pythagoras is een ven hen. Kan er op de stelling van Pythagoras licentierecht geheven worden? En dat geld aan de Grieken ten goede laten komen?
De stelling van Pythagoras wordt elke keer gebruikt wanneer een computer de afstand tussen twee punten moet berekenen. Als daarvoor betaald moet worden kan het kassa worden voor onze Grieken.
Mijn concrete vraag is:
A: Wie weet het document waarin staat dat de stelling (die al eerder bekend was) op naam van Pythagoras staat?
B: Zou zo'n document nu nog rechtsgeldig zijn?

Het document van vraag A is uiteraard in het Grieks. Op zolder heb ik nog een woordenboek klassiek Grieks. En met een beetje goede wil...

Toegevoegd na 2 dagen:
Onderdeel B is zo'n beetje beantwoord.
Wie gaat voor de 10 punten en kan me het antwoord geven op onderdeel A?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Leuk bedacht maar praktisch en juridisch onhaalbaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan zou dit geld toch niet naar de Grieken gaan maar naar de familie van pyth misschien is het beter als ze een keer gaan werken, weet je wanneer je daar met pensioen kunt ,daar dromen wij van