Vallende sterren is natuurlijk niet de correcte term. De mens werd altijd al geïnspireerd door de fonkelende sterrenhemel. Door de sterrenhemel voelde men zich verbonden met de goden. Als er dan ook nog wat bijzonders te zien was werd dat als een teken van de goden gezien. Het was een teken dat de goden aan het werk waren. Volgens de Griekse mythologie waren de goden soms erg nieuwsgierig naar de bezigheden van de mens. Dan maakten de goden een opening tussen de beide werelden. Maar terwijl ze keken naar de mensheid vielen er soms sterren door de opening. Dit was voor de mensen beneden op aarde een teken dat de goden dicht in de beurt waren. Je kon dan je wensen uitspreken in hoop dat de goden je wensen zouden vervullen. Om ze nog gunstiger te stemmen bracht men soms offers. Het was een persoonlijk interactiemoment tussen de mens en zijn goden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat weten we niet zeker. Wel is bekend dat mensen vroeger erg bang waren voor dingen die plotseling uit de hemel vielen, of aan de hemel te zien waren. Ook waren ze erg bijgelovig. Waarschijnlijk probeerden ze elkaar een beetje gerust te stellen door goede dingen te wensen als er weer iets gebeurde wat ze niet begrepen. Onverwachte lichtflitsen en vuurballen aan de hemel in de nacht maakten altijd grote indruk.
Amadea
12 jaar geleden
Vallende sterren werden gezien als goden/grote krijgers die uit de lucht kwamen. Ze hadden meestal bovenmenselijke krachten en mensen konden dan daarvan profiteren terwijl ze op aarde zij