Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel 'lichamen' zijn er gevonden in pompeï? En hoeveel zijn nog te bekijken?

Ik ben net terug van een 9-daagse reis naar Rome met school, en we zijn ook in Pompeï geweest. Ik had verwacht veel meer afgietsels van lichamen te zien. Ik heb er echter maar een klein aantal gezien(stuk of 10 denk ik. We zijn niet in heel Pompeï geweest, maar ik vraag me nu wel af of er nog meer waren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

pompei is voor 3/5 opgegraven momenteel.

zie alvast de wiki link voor veel mooie info
er zijn VEEL meer mensen bedolven en volgens mij zijn er ook meer afgietsels, ik zal nog oven zoeken

Toegevoegd na 5 minuten:
ha teruggevonden, ik wist dat ik ooit een mooie link had gevonden (bij het maken van een werkstuk over vulkanen dus), zie de tweede link, daar staat dat er ruim 1000 slachtoffers zijn gevonden maar volgens mij is de schatting van het aantal mensen dat is omgekomen VEEL hoger
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het zullen er waarschijnlijk ook heel veel zijn. het was toch een hele stad die zonder aanleiding bedolven is. als je weet hoeveel mensen er geleefd hebben weet je ook hoeveel er dood zijn. er is ook een verhaal van een hond die steeds op de volgende laag as klom tot zijn ketting te kort was en toen is bedolven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding