Armen kruisen tegen vloek/kwaad. Heeft dit een naam?

Ik heb eens gelezen dat vroeger mensen hun arme kruisden tegen "HET kwaad" heeft dit kruisen van de armen ook een andere naam? Ik zoek hier namelijk een afbeelding van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

volgens mij is dit een bijgeloof maar tegelijk iets wat wél opvallend is want ik ben een psychic medium en nadat ik een zwaar consult heb gehad ,ik heb een ritueel geleerd om mezelf af te schermen van het negatieve en toevallig is deze beweging een onderdeel van het ritueel ,een mens gaat naar buiten en dan duw ik die negatieve energie van me af richting deur en zeg ga met het jouwe en ik blijf bij het mijne en dan kruis ik mijn armen over elkaar om mezelf af te schermen ,dus ergens is dit een natuurlijk gebaar van bescherming of af te schermen ,dat dit toevallig gekruisigd is tja de kerk heeft een diepe invloed gekregen op ons sinds lang...bijgeloof en ritueel tja waar ligt het verschil ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of daar een naam voor bestaat. ‘Kruisteken’ komt het dichtst in de buurt, want dat is eigenlijk wat het voorstelt: een kruis maken. Gekruiste vingers net zo. Dat laatste werd overigens volgens mij veel vaker gebruikt, omdat het minder opvalt. Als je 'HET kwaad' toevallig tegenkomt, wil je liever niet te kennen geven dat je HET doorhebt. De engerd mocht eens boos worden...
Ik heb wel een paar plaatjes gevonden, misschien heb je er iets aan.
http://www.shutterstock.com/pic-38881144/stock-photo-kid-with-crossed-arms-in-a-sign-of-x.html
http://trinbagorenewed.blogspot.com/2010/03/how-to-ward-off-pnms-evil-advances.html
En iets dat er veel op lijkt is deze mudra: http://healing.about.com/od/east/ig/Mudra-Gallery/Bhutadamar.htm