Ben je ook een zigeuner als je niet rondtrekt, maar wel het bloed van een zigeuner hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het gaat niet over mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is die opmerking van toepassing op diegene waar het wel over gaat.

Het beste antwoord

Mijn vriend zijn opa en oma waren zigeuners en trokken rond, mijn schoonouders wonen gewoon in een huis en noemen zichzelf geen zigeuners meer..mijn vriend dus ook niet. Maar ze spreken nog wel de 'taal'

Dus ik denk dat het per familie verschilt of je jezelf dan zigeuner noemt of niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, nou en of.
Alleen is 'zigeuner' niet de officiële term ; ze noemen zichzelf - afhankelijk van hun volk - Roma of Sinti.

En verder prop ik een sok in mijn mond, want ik heb wat slechte ervaringen op dit gebied die mijn onpartijdigheid in het geding zouden kunnen stellen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het maar wel een schone sok is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel ; het gaat niet om het 'ras' of de kleur of de nationaliteit ofzo hoor, het is de 'cultúúr' (normen & waarden en gedrag) waar ik -ernstige- problemen mee heb. Gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We vroegen niet om onpartijdigheid hoor. Maar heb je nog een paar sokken dat ik kan lenen voor mijn grote mond misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo, wonen ze nu bij jullie in de straat ? Ik had begrepen dat ze naar de Brandehoflanden waren gegaan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze wonen nog steeds waar ze woonden, naast onze vorige woning. Of weet jij meer dan ik?
Wat bepaalt tot welke bevolkingsgroep iemand behoort, de persoonlijke kenmerken of de genen? Dat zijn natuurlijk de genen. Want er zijn bijvoorbeeld mensen met een grote neus die geen joodse oorsprong hebben. En er zijn mensen met donker krulhaar die voor Zuid-Europeaan worden aangezien maar toch gewoon Nederlander zijn. Ook ken ik iemand die geboren is in Indonesië maar niet tegen warmte kan en liever aardappels dan rijst eet. Dat jij liever in een huis woont dan rondtrekt wil nog niet zeggen dat je geen zigeuner zou kunnen zijn. Als jij afstamt van een zigeunerfamilie en dat bloed door jouw aderen stroomt, dan ben jij toch een zigeuner.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wetenschappelijk gezien is dat natuurlijk zo. Maar als je 't op 't menselijk vlak bekijkt, bepaalt wat je zelf kiest/voelt ook veel.
Zigeuner ben je van geboorte en is niet gebaseerd op een eigenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja waarom niet , je afstamming kun je niet verloochenen ken genoeg sinti s die een vaste plaats hebben" huurhuis zelf" of op het kamp zoniet heb je geen inkoming en dan nog kun je nog altijd trekken van links naar rechs voor enkele dagen,je moet je een beetje aanpassen aan de maatschappij en dat kan.Lang leven het zigeunersbloed.
Plaatje bij antwoord