Wat is een muntje uit 1847 waard?

Ik heb een muntenboek in de kast liggen met een stuk of 80 muntjes uit Nederland, Duitsland België, Australië en Engeland. Er zitten o.a Duitse muntjes bij uit de naziperiode, een muntje uit 1864 met Koning Willem III op de achterkant, en zelfs een halve gulden uit 1847 met Koning Willem II op de achterzijde. Ik heb nooit iets met het muntenboek gedaan, het is een erfstuk, maar ik zou toch graag willen weten wat zo'n dingen nou waard zouden zijn. Hebben jullie enig idee wat de waarde is van dit soort munten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van vele factoren (zeldzaamheid, 'wat-de-gek-ervoor-geeft', staat etc.) Even laten taxeren bij een speciaalzaak is de oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij speciaalzaken kun je het album laten taxeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je het beste in een zaak,die deze munten taxeert laten uitzoeken. Het ligt er voornamelijk aan, in welke staat de munten verkeren. Als ze stempelvers zijn, brengen ze vanzelfsprekend meer op. Ook de zeldzaamheid ervan speelt een grote rol.

Antwoorden (3)

Hier kun je er eentje kopen voor €190. Maar het hangt natuurlijk af van de conditie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
240,- voor de Willem II uit 1847 en dat andere muntje uit 1864 is zo'n 20-40 euro waard afhankelijk van de waarde die het muntje origineel had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site van de Nederlandse Munt kun je zien wat zij ervoor vragen. Ze kopen daar ook munten in dus je kunt contact opnemen als je hem zou willen verkopen. Verwacht iets minder voor verkoop aan de KNM.
Voor de halve gulden uit 1847 vraagt men daar 190 euro.
http://www.knm.nl/12-gulden-1847-Willem-II-ZFr/nl/product/7429/
Ook de andere munten kun je daar opzoeken.